onsdag 13 februari 2008

Jag köpte en ny bok (Adlibris)...

Hattliv av Ylva Elzén
Fina bilder och spännande kommentarer från alla hattdamer ...men nog finns det väl många yngre som också klär sig i hatt och framför allt tillverkar spännande hattar med nya idéer.

Om jag ska utse en vinnare i boken så måste jag nog säga Fru Märit Ståhl, 94 år, Drottninggatan.
men den som jag skrattade gott åt var Nanny Vide, 81 år, Vasagatan eller vad sägs om

citat
"Jag bär hatt sommar som vinter, höga och låga, fodrade och ofodrade.
Barnvagnar är det som är farligast för oss med dålig ledsyn. Jag är sällan rädd för att bli påkörd i trafiken, men jag och mina vänninor brukar skoja om att det som är absolut farligast är barnvagnar på trottoarerna. Vi ser bara stora svarta skuggor som sällan väjer för oss äldre tanter."
slut på citat

Jag som trodde att det var en hattbok ;-)

Inga kommentarer: